POZOR NA NAPODOBENINY- Jumping versus trampolínky

23.11.2012 00:00

V prvé řadě vám chceme poděkovat za vaši přízeň a chuť cvičit právě s námi. Velice si toho vážíme a budeme se snažit, abyste se u nás i nadále cítili dobře.

V našem studiu nabízíme originální sporty, které mají své kouzlo a opodstatnění ve zdravém životním stylu. Většinou se jedná o lety prověřené sporty, které vznikly v zahraničí a po čase se dostaly i k nám. Jumping® je výjimkou v tom, že se zrodil před více jak deseti lety v České republice a nyní se tento velmi dobře propracovaný koncept používá i v dalších zemích světa (U.S.A., Kuvajt, Francie, Austrálie, Kanada, Izrael a další). Jumping® neboli cvičení na trampolínkách je cvičení podporující redukci váhy, posiluje svaly kolem páteře, nezatěžuje klouby a má plno dalších kladů, které zlepšují zdravotní stav jedince. Problémem jsou napodobeniny cvičení Jumping® s různými názvy „trampolínky, jumpking“ či jiné. Jedná se o sporty, které se lekcím Jumping® jen podobají. Tyto napodobeniny mají krátkou historii působení, jejich koncept je z velké části okoukaný a málo vyzkoušený.

Co se Vám na těchto neoriginálních lekcích může stát?

Na cvičení se můžete setkat s instruktorkou, která není certifikovaná či prošla jen základním velice krátkým školením. Kroky, které jsou používány, nejsou vždy v souladu se zdravím a může dojít k bolesti zad či kloubů. Nevhodné posilování v podobě seskoků z trampolínky ničí vaše klouby a cvičení ztrácí půvab měkkého výpletu. Žádné přestávky a rychlé tempo cvičení není vhodné pro spalování tuků, ale pro zvětšení fyzické kondice, která je důležitá zejména pro sportovce. Tyto zdravotní obtíže mohou vzniknout i z trampolínky samotné. Příkladem jsou tvrdé doskoky z důvodu použití špatných pérek či zvoleného materiálu. Ve většině případů nejsou trampolínky vyrobeny ke komerčním účelům.

Pokud chcete kvalitní cvičení, chtějte originál :-)